Sparsh FAQ

CATEGORIES
Retourneren & annuleren
Betalen
Levering
Bestellen & Garantie
Producten & informatie

1 . Hoe maak ik een melding bij de klantenservice?

Vul hier ons klantenserviceformulier in.

2 . Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Zolang je bestelling nog niet klaar staat voor verzending, kun je kosteloos je bestelling wijzigen of annuleren. Je doet dit door ons klantenserviceformulier in te vullen. Je ontvangt dan een ticketnummer waarmee je op je eigen klant-omgeving de status van je verzoek kunt volgen. 

Wanneer jouw bestelling reeds is verwerkt of verzonden, kun je helaas niet meer annuleren. Retourneren is uiteraard wel mogelijk. de voorwaarden voor retourneren vind je hier

Let op: We streven ernaar je bericht binnen 8 werkuren te verwerken. 

3 . Hoeveel dagen heb ik om mijn order retour te sturen?

Je hebt het recht om jouw bestelling te herroepen en retour te sturen binnen een retourtermijn van 100 dagen.

Let op, deze herroepingstermijn verstrijkt 100 dagen na de dag waarop jij het product fysiek in bezit krijgt. Ook is het belangrijk dat je aan de overige retourvoorwaarden voldoet. Lees bij punt 4 wat de retourvoorwaarden zijn. 

4 . Wat zijn de retourvoorwaarden?

Woononline accepteert je retour als het voldoet aan de volgende voorwaarden:

- Het artikel zit in de orginele verpakking. 
- De verpakking is in dezelfde staat als bij levering (gebruik doorzichtige tape, en schrijf geen retourinformatie op de doos)
- Het artikel is in dezelfde staat als bij levering.
- Het artikel is geen maatwerk.

Let op: Bouwpakketten en bankstellen zijn dusdanig verpakt dat ze onmogelijk in de orginele verpakking kunnen worden geretourneerd. Wij adviseren daarom ook om bij aankoop van dit soort artikelen eerst langs te komen in onze showroom zodat je een weloverwogen beslissing kan maken en later geen spijt krijgt. 

5 . Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Alle producten kunnen te alle tijden kostenloos teruggebracht worden bij ons in de winkel. 
Om producten gratis te kunnen blijven bezorgen, zijn de kosten voor het retourneren via pakketdienst of onze eigen transport voor eigen rekening.

Er worden natuurlijk geen retourkosten gerekend wanneer je perongeluk een onjuist of beschadigd artikel hebt ontvangen. De retourkosten worden bij de terugbetaling verrekend.

Let op: Voor grotere, zwaardere en breekbare artikelen die wij met onze eigen transportdienst moeten ophalen brengen wij € 39,95 in rekening. De retourkosten voor kleine pakketen zijn € 7,50.

Klik hier voor meer informatie.

6 . Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Indien je een artikel wilt retourneren meld je jouw retour aan via ons klantenserviceformulier

1. Het aanmelden van een retour
Laat ons binnen 98 dagen na ontvangst van jouw bestelling weten welke artikelen je wilt retourneren. Na het ontvangen van jouw aanvraag sturen wij jou binnen 1 werkdag een retourlabel of een uitnodiging tot het maken van een ophaalafspraak met onze eigen transportdienst.

2. Het verpakken van artikelen voor retournering
Verpak de artikelen in de orginele verpakking en plak hier het retourlabel op. Gebruik s.v.p. geen ductape of o.i.d. Wanneer wij het pakket zelf komen halen dan is het niet nodig om een retourlabel op de doos te plakken.

3. Versturen van je retourverzending
Breng het artikel naar een DHL servicepunt of maak gebruik van onze ophaalservice. Dan komen wij de retournering zelf bij jouw thuis ophalen. 
Let op, bewaar na verzending altijd je verzendbewijs. Hiermee kunnen wij de zending traceren wanneer er iets mis gaat.

4. Terugbetaling
Zodra jouw retour is ontvangen, storten wij uiterlijk binnen 14 werkdagen je geld terug (afhankelijk van de gekozen betaalmethode).

Mocht je er niet uitkomen neem dan gerust contact op met de klantenservice via klantenservice@woononline.nl of bel naar 072-5205700.

7 . Mag ik artikelen retourneren nadat ik een product heb uitgepakt?

In principe heb je het recht om alles te retourneren, zolang het weer onbeschadigd in de originele verpakking bij ons terugkomt. Je mag een artikelen aanraken en bekijken zoals je dit in de winkel ook zou doen.

Let op: Sommige artikelen zijn vrijwel onmogelijk terug in de originele verpakking te krijgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bouwpakketten en bankstellen. Zorg er dus voor dat je in deze gevallen zeker bent van je aankoop of kom het artikel eerst bekijken bij ons de in de winkel.

8 . Ik heb een beschadigd, onjuist of incompleet product ontvangen.

Het kan helaas gebeuren dat jouw bestelling beschadigd, onjuist of incompleet is. Hier kun jij natuurlijk niets aan doen. In dit geval willen wij je vragen om dit te melden via het klantenserviceformulier. Hierbij vragen wij je ook om een foto toe te voegen van het product of de beschadiging. Onze klantenservice neemt alle meldingen binnen 1 werkdag in behandeling.

Wanneer wij contact moeten opnemen met onze leverancier kan het soms langer duren voordat wij bij je terugkomen met een geschikte oplossing. Het kan zijn dat onze klantenservice tussentijd contact opneemt voor meer informatie.  

9 . Hoe lang duurt de verwerking van een terugbetaling?

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, verwerken wij binnen 14 dagen jouw terugbetaling. De snelheid van de terughetaling is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. IDEAL betalingen worden over het algemeen het snelst terugbetaald. 

10 . Kan ik mijn product ruilen voor een andere maat of item?

Dit is geen enkel probleem. Je kunt dit simpel doen door het nieuwe artikel te bestellen en als opmerking bij de bestelling te vermelden wat je uit welke order terug wilt sturen. Onze bezorgers nemen het product dan mee terug tijdens de levering van het nieuwe product. Heel simpel! Verder hoef je zelf niks te doen.